Polisen

Nu är jag inne på tredje veckan på mitt nya jobb. Måste erkänna att det känns lite coolt att jobba hos polisen! Förutom alla handlingar man har tillgång till så får man ju höra och se en hel del! :) Jag tycker att jag har kommit in i jobbet riktigt bra, men det finns så mycket kvar att lära. Tanken på att jag ska fatta gallringsbeslut och göra sekretessprövningar känns lite jobbigt men det är väl bara att ta en sak i taget antar jag. Kollegorna är jättesnälla men jag saknar gemenskapen som fanns på växeln, den va ju så grymt bra!

Jimmy är i Storlien på jobb den här veckan, kommer hem imorgon. Blir lite stökigt med Gustav när inte Jimmy kan ha med honom på jobbet men det är bara nästa vecka kvar sen får Jimmy semester. Jag kommer att vara ledig v 29-32. Vi har inga planer på att åka bort nånstans, blir nog mest hemma antar jag.

Jag rider "bara" hos Anette just nu, Banditen, Malle och Jasse(stoor häst). Jag longerade Banditen idag och han blir bara finare och finare, så rolig att rida nu oxå. Jag har lyckats få Sandra Danielsson och Sandra Nilsson att hjälpa mig lite så han får gå ganska många dagar i veckan, känns kanon! Kanske blir nån tävling till hösten! ;)

Annars väntar jag lite otåligt på tentaresultatet, va ju två veckor sedan jag lämnade in tentan. Hoppas bara att jag blir godkänd!

Nu blir det rasta vovve och sen natta!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0